Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

Εμπλουτισμός Οδηγών Σπουδών Μαθηματικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων

Έχει αναρωτηθεί κανείς κατά πόσο προετοιμάζονται μέσα από την Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση οι φοιτητές να διδάξουν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας ή να συγγράψουν σημειώσεις και βιβλία για την Πρωτοβάθμια; Απ' όσο γνωρίζω στο γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο δεν θεωρώ δίκαιο, διαχωρίζονται στο τρίτο έτος οι φοιτητές που θα γίνουν καθηγητές για τη Δευτεροβάθμια με αυτούς τους φοιτητές που θα ακολουθήσουν ακαδημαϊκή καριέρα. 

Αν θέλουμε λοιπόν να μιλάμε για πανεπιστημιακή εκπαίδευση με αξιώσεις, θα ήταν συνετό να επενδύσουμε στην αρτιότητα της κατάρτισης των μελλοντικών μαθηματικών.

Κοντολογίς. η πρότασή μου είναι να εμπλουτιστούν οι οδηγοί σπουδών των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων με τα εξής μαθήματα επιλογής των 4 ECTS έκαστο:

1. Διδασκαλία Μαθηματικών με ΤΠΕ, σχεδιασμός παράδοσης και εξέτασης, πλατφόρμες elearning  

2. Μελέτη Σχολικών Εγχειριδίων, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, Ελλάδας και χωρών του εξωτερικού 

3. Ανάπτυξη παιχνιδιών και μαθηματικών διαδραστικών δραστηριοτήτων με φυσική παρουσία για μαθητές  

4. Ανάλυση Διδακτικών Μεθόδων με έμφαση στις μαθησιακές δυσκολίες και στην ανάπτυξη θετικής στάσης των μαθητών,  μελέτη ψυχολογίας των μαθητών - καθηγητών,  αντιμετώπιση συγκρουσιακών καταστάσεων, αξιολόγηση μαθήματος και μαθητών, αντικειμενικότητα βαθμολογίας.

Οι διδάσκοντες αυτών των μαθημάτων μπορεί κάλλιστα να είναι σύμβουλοι μαθηματικών,  έμπειροι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας οι οποίοι να εργάζονται ως εξωτερικοί συνεργάτες των Πανεπιστημίων με ετήσιες ή διετείς συμβάσεις έργου. 

Αφορμή για την παρούσα ανάρτηση - πρόταση στάθηκε η Ημερίδα που διοργάνωσε το Παράρτημα Ημαθίας της Μαθηματικής Εταιρείας και στο οποίο ομιλητές ήταν μαθηματικοί Δευτεροβάθμιας και Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: