Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Σκέψεις για τη δομή του σχολείου

Έχω την εντύπωση ότι αυτή τη στιγμή το εκπαιδευτικο σύστημα είναι προσανατολισμένο στο να προσφέρει πάρα πολλές γνώσεις στα παιδιά!

Πρέπει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο να ασχοληθεί με την ανάπτυξη των συναισθημάτων των παιδιών.
Να μάθουν τις ανθρώπινες αξίες πριν ακόμη αρχίσουν να διαβάζουν.
Να μάθουν να σέβονται τους άλλους και τον εαυτό τους.
Να σέβονται τον κόπο των γονιών τους και των δασκάλων τους.
Να σέβονται τη ξένη περιουσία και ιδιοκτησία.
Να μάθουν να χαίρονται και να απολαμβάνουν τη ζωή.

Να έχουν θετική στάση απέναντι στη ζωή.

Θα πρέπει να υπάρχει ειδικό μάθημα που να μαθαίνει τα παιδιά πως να εκφράζονται πως να ζουν.

Από εκεί και πέρα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν είναι όλα τα παιδιά για να γίνουν επιστήμονες και οι γονείς να μην πιέζουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο διαχωρισμός ανάμεσα στους μαθητές να γίνεται από το γυμνάσιο με σαφή τεχνική εκπαίδευση για τους μαθητές που έχουν κλίσεις πέρα από τα μαθήματα. Και να μαθαίνουν σε πραγματικές συνθήκες! Οι καθηγητές με τους μαθητές να συντηρούν τους λέβητες στα σχολεία, να βάφουν τα κτήρια, να γυαλίζουν τα πατώματα, να επιδιορθώνουν τα υδραυλικά και ηλεκτρικά, να γίνουν χρήσιμοι τεχνίτες και καλοί επαγγελματίες. Να γίνονται πραγματικοί μηχανικοί (mechanics όχι engineers, στην Ελλάδα τα έχουμε μπερδέψει αυτά τα δύο).

Αλλά η διδασκαλία των ανθρωπίνων αξιών να είναι το πρώτο μάθημα!



Δεν υπάρχουν σχόλια: